23 sierpnia rusza przebudowa wiaduktu przy alei 3 Maja w Słupsku
|Zmiany w organizacji ruchu od 23 sierpnia! Wiadukt jest złożony z dwóch obiektów, po których przebiegają dwie dwupasowe jezdnie. Dlatego też możliwe będzie zminimalizowanie utrudnień w ruchu drogowym poprzez wykonywanie prac nawierzchniowych w obrębie tylko jednego obiektu przy jednoczesnym poprowadzeniu ruchu drogowego w obu kierunkach po drugim obiekcie.
W pierwszej kolejności zostanie zamknięta jezdnia południowa na całym odcinku od przejścia dla pieszych przy rondzie Zesłańców Sybiru do skrzyżowania z ulicą Kołłątaja. W celu poprawy bezpieczeństwa i płynności jazdy zostanie wprowadzony zakaz skrętu z ulicy Wolności w ulicę Kołłątaja oraz zakaz skrętu w lewo z ulicy Kołłątaja w kierunku wiaduktu. Zakazy obowiązywać będą wszystkie pojazdy za wyjątkiem autobusów.
Po zakończeniu prac na jezdni południowej ruch zostanie przełożony na nowo przebudowaną jezdnię, zaś prace rozpoczną się na jezdni północnej, która zostanie zamknięta na odcinku od przejścia dla pieszych przy rondzie Zesłańców Sybiru do skrzyżowania z ulicą Kołłątaja. Wprowadzone zostaną zakazy skrętu z ulicy Wolności w ulicę Kołłątaja oraz zakaz skrętu w lewo z ulicy Kołłątaja w kierunku wiaduktu dla wszystkich pojazdów za wyjątkiem autobusów. Po zakończeniu przebudowy zostanie przywrócona obecna organizacja ruchu.
Fot.Karolina Chalaecka
W ramach inwestycji od 23 sierpnia wykonana zostanie przebudowa wiaduktu, składającego się z dwóch przylegających do siebie obiektów o długości 73 i 75 metrów i szerokości blisko 13 metrów każdy. Przez wiadukt przebiega dwujezdniowa droga o jezdniach szerokości 9,25 metra z obustronnymi chodnikami. Drogi dla rowerów wyznaczone są w obrębie jezdni.
Fot.Zbigniew Bielecki
Po przebudowie drogi dla rowerów zostaną przeniesione w strefę chodnikową i oddzielone od jezdni barierami ochronnymi. Komfort i bezpieczeństwo pieszych oraz rowerzystów zostanie podniesiony poprzez wykonanie nowych nawierzchni chodników oraz dodatkowe uszorstnienie dróg rowerowych poprzez zastosowanie systemu antypoślizgowego opartego na żywicy poliuretanowej i drobnym kruszywie, które Słupszczanie znają już z ulic Szczecińskiej i Kołłątaja.Ponadto wymienione zostaną zdegradowane oraz nieestetyczne balustrady oraz osłony przeciwporażeniowe nad przewodami trakcyjnymi.
Fot. Zbigniew Bielecki
Utrudnieniem przy realizacji zadania jest konieczność prowadzenia robót nad czynnymi liniami kolejowymi nr 202 oraz 405. Prace przy konserwacji ustroju nośnego, podobnie jak w przypadku budowy wiaduktu w ciągu dzisiejszej ulicy Witkacego prowadzone będą nocą, tak aby nie wprowadzać zakłóceń w ruchu pociągów. Zgodnie z umową roboty zostaną wykonane w ciągu 90 dni.
Inf. rzecznik UM