Odblaski, dzieci i bezpieczeństwo na drodze
|„Oklaski za odblaski! Bezpieczne dzieci na drodze” to tytuł kampanii społecznej, która skierowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym. Celem tego przedsięwzięcia jest wzrost świadomości w zakresie używania elementów odblaskowych, a patronat nad nim objął Komendant Wojewódzki Policji w Gdańsku. W ramach akcji słupscy policjanci odwiedzili Przedszkole Miejskie Integracyjne nr 32 w Słupsku i rozmawiali z dziećmi o ważnej funkcji jaką na drogach pełnią odblaski.
Słupscy funkcjonariusze podczas każdej wizyty w szkołach i przedszkolach przypominają uczniom, że odblaski zdecydowanie poprawiają widoczność na drogach i zwiększają nasze bezpieczeństwo. Wczoraj taką tematykę, w ramach kampanii społecznej pn.” „Oklaski za odblaski! Bezpieczne dzieci na drodze” omawiał funkcjonariusz z Zespołu Profilaktyki Społecznej, który spotkał się z przedszkolakami z Przedszkola Miejskiego Integracyjnego nr 32 w Słupsku. Mundurowy przedstawił najmłodszym zasadę działania odblasków i przypomniał, że ich noszenie poprawia bezpieczeństwo nie tylko dzieci, ale również dorosłych. Dzieci miały także możliwość obejrzenia spotu kampanii, który jest również emitowany na antenie TVP ABC.
Warto pamiętać, że pieszy bez odblasków w porze wieczorowo-nocnej, a także przy panujących obecnie złych warunkach atmosferycznych jest widoczny dla kierowcy zaledwie kilkunastu metrów. Droga hamowania samochodu jadącego z prędkością 100 kilometrów na godzinę wynosi ok. 60-75 metrów. Piesi muszą zatem zadbać o swoje bezpieczeństwo, a działania policjantów i rozmowy z dziećmi mają ukierunkować je na prawidłowe zachowania już od najmłodszych lat. Świadomość, że korzystanie z odblasków zwiększa szanse pieszego i daje czas na prawidłową reakcję kierowcy, powinna być wystarczającym powodem do ich założenia. Chociaż obowiązujące przepisy nakładają na pieszych obowiązek używania elementów odblaskowych poza terenem zabudowanym, to warto także zaopatrzyć się w nie, przemieszczając się po ulicach miast czy wsi.
Patronat honorowy nad kampanią objął Komendant Wojewódzki Policji w Gdańsku, a partnerami akcji są TVP ABC, Refloactive, Trefl SA.