PKS Słupsk z nowym rekordem. Znów bardzo udany sezon w powiatowych przewozach

Ponad 136 000 – tylu pasażerów przewiózł powiatowy przewoźnik na samych tylko liniach sezonowych w 2023 roku. To o 8% więcej niż w ubiegłoroczne wakacje. Doskonale poradziła sobie letnia nowość PKS Słupsk, linia „309” łącząca Ustkę z Jarosławcem. Skorzystało z niej niemal 5 tys. podróżnych.

Powiat Słupski już po raz trzeci uruchomił siatkę wakacyjnych połączeń dla mieszkańców regionu i turystów odwiedzających Pomorze Środkowe. Podobnie jak w poprzednich latach, tym razem również została ona rozbudowana o dodatkowe linie. I również tym razem sezonowa oferta okazała się sukcesem – wynika z danych, które właśnie opublikował przewoźnik.

W tym sezonie, na liniach wakacyjnych przewieźliśmy o 10 tys. więcej pasażerów niż w ubiegłym roku. To pokazuje, że oferta, którą przygotował nasz organizator, Powiat Słupski, naprawdę trafia w potrzeby gości i mieszkańców regionu – komentuje prezes PKS Słupsk Tomasz Kowalczyk.

W tym roku Starostwo Powiatowe w Słupsku zamówiło w słupskim PKS 10 linii wakacyjnych. Ich układ oparty był na sprawdzonym, ubiegłorocznym modelu – z licznymi połączeniami nie tylko do najważniejszych nadmorskich miejscowości (Ustka, Rowy, Poddąbie), ale też nad przepiękne jeziora (Gardno, Krzynia, Obłęże, Dobra) czy do skansenów i muzeów (Kluki, Swołowo, Starkowo).

Nowością była wyczekiwana przez podróżnych linia „309”, bezpośrednio łącząca Ustkę z Jarosławcem. Jej utworzenie było możliwe dzięki porozumieniu Powiatu Słupskiego z samorządem gminy Postomino.

Wiedzieliśmy, że to połączenie wzbudzi wielkie zainteresowanie, ale jesteśmy zaskoczeni, że poradziło sobie ono aż tak dobrze już od pierwszych dni kursowania. Jak na zupełnie nową trasę, ponad 4,9 tysiąca przewiezionych pasażerów w dwa miesiące, jest wręcz spektakularnym rezultatem – mówi Kowalczyk.

Do wzrostu liczby przewiezionych podróżnych przyczyniły się również marketingowe oferty przygotowane przez przewoźnika. Po raz kolejny młodzież szkolna i studenci mogli korzystać ze swoich biletów miesięcznych jak z biletów sieciowych – uprawniały one do przejazdu wszystkimi liniami PKS Słupsk, bez względu na relację. Spółka wprowadziła też bilet rodzinny – 10% ulgi dla co najmniej trzyosobowej grupy. Zupełną nowością był również przewodnik turystyczny z rozkładem jazdy, który bezpłatnie rozdawany był w autobusach oraz w ważnych dla turystów punktach regionu.

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *