Pendolino jednym torem do Słupska
|W sprawie konieczności budowy drugiego toru kolejowego na trasie Lębork – Stargard Szczeciński pisaliśmy już kilkakrotnie na łamach „Zbliżeń” informując naszych czytelników o działaniach w tej sprawie samorządów, zbiórkach podpisów wśród mieszkańców i interpelacji posłów w tej sprawie. Wszyscy zgodnie jak jeden mąż twierdzili, że budowa drugiej nitki, tak jak budowa trasy S6, będzie przeciwdziałać wykluczeniu transportowemu regionu. Tym czasem PKP Intercity ku radości mieszkańców regionu ogłosiła od kwietnia wydłużenie relacji ekspresów Pendolino.
Fot.zachodniemazowsze.info
Składy zamiast kończyć bieg w Gdyni Głównej dojadą jednym torem przez Słupsk i Koszalin do Kołobrzegu. Ekspres z Krakowa wyjeżdżać będzie o godz. 13.38. Przyjazd do Kołobrzegu o 22:15. Po drodze zatrzyma się w Warszawie o15:57, w Gdańsku o 19:08, w Lęborku o 20:19, w Słupsku o 20:54 i Koszalinie o 21:35. Z Kołobrzegu do Krakowa pociąg odjedzie o godz. 5:47. Do Warszawy Centralnej dojedzie o godz. 11:55. skończy bieg w Krakowie Głównym o 14:40.
Fot.biznesalert.pl
Zgodę na rozszerzenie siatki połączeń nowoczesnego ekspresu po jednym torze musiała wydać Unia Europejska. Jedna nitka to dłuższy czas przejazdu tak pociągów regionalnych, jak i towarowych. Co więcej, ewentualne opóźnienia pociągu ekspresowego, który przejeżdża przez małe stacje na trasie bez zatrzymań, demolują rozkład jazdy na linii 202. PKP PLK przygotowuje się do gruntownej modernizacji odcinka między Gdynią a Słupskiem. Analizie poddawane są różne rozwiązania, od rozbudowy mijanek, do położenie nowego toru. Prace miałyby potrwać do 2023 roku. TW