Uczniowie ZSI nauczaą się programować w języku Scratch
|Koordynator, nauczyciel fizyki, Marcin Kisielewski z Zespołu Szkół Informatycznych w Słupsku wdrożył w cykl kształcenia postępową innowację pedagogiczną. W jej ramach uczniowie słupskiej szkoły będą uczyć się blokowego języka programowania Scratch. Innowacją objęci są licealiści klas pierwszych tamtejszego Medycznego Liceum Ogólnokształcącego z klasą politechniczną. Wprowadzenie na zajęciach klas pierwszych nauki podstaw programowania za pomocą języka Scratch 2.0 ma za zadanie m.in. rozwijać kluczowe kompetencje, takie jak myślenie algorytmiczne czy planowanie procesów pozwalających wykorzystywać nowe technologie w różnych dziedzinach życia. Nauka programowania będzie prowadzona przez cały rok szkolny 2016/2017 w ZSI Słupsku. W pierwszym semestrze na zajęciach pozalekcyjnych, natomiast w semestrze drugim na regularnych lekcjach .
Fot. Daniel Stawski/ZSI
– Program Scratch 2.0 służy jako narzędzie do edytowania grafiki, tworzenia prezentacji, animacji poklatkowych oraz nauki podstaw programowania. Rozwija umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania. Poza tym rozwija kompetencje społeczne, kształci umiejętności pracy zespołowej i projektowej. Co ważne, program stwarza również naszym uczniom możliwości odniesienia sukcesu, m.in. poprzez samodzielne stworzenie działającego programu, gry, aplikacji itp. Jest elementem uatrakcyjniającym nauczanie.
Nasi podopieczni będą mieli też możliwość kreatywnego rozwiązywania problemów na różnych przedmiotach szkolnych, szczególnie matematyki i fizyki. – mówi Marcin Kisielewski, nauczyciel fizyki i informatyki, koordynator projektu programowania za pomocą języka Scratch w Zespole Szkół Informatycznych w Słupsku.