Witkacy pod strzechy

Wczoraj w salach słupskiego muzeum odbyła się oficjalna promocja gry karcianej Witkacy. Gra, której ojcem pomysłu jest słupskie CIT, to oni głowili się jak spopularyzować w szerszym kręgu kolekcje dzieł Witkacego. Znaleźli producenta, wydawcę i tak się to zaczęło. Teraz jest inauguracja. Przy jednym ze stanowisk zasiadł producent i wydawca gry pan Przemysław Fornal z firmy To Design z Bytowa oraz ekipa z Muzeum Pomorza Środkowego z panią dyrektor Marzanną Mazur na czele.

Gra nie należy do łatwych, bo prócz odgadywania i układania obrazów mistrza firmy portretowej z dwustronnie nadrukowanych kart, mamy możliwość wprowadzenia żetonów dla utrudnienia i większej rywalizacji.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zapytana o wrażenia Pani dyrektor powiedziała:
Super się grało, miałam przyjemność i okazję grać w prototyp, który już wówczas wydawał się trudny, teraz jest jeszcze bardziej utrudniony przez kolorowe plastikowe żetony, którymi można przyspieszyć, albo też opóźnić drugiego gracza. To bardzo przyjemna gra: tworzenie, zapamiętywanie szczegółów danego obrazu. To powinien być początek.
Fajnie gdyby się ukazała kolejna edycja gry, przedstawiająca kolejne dzieła artysty. Cała seria tego typu portretów. To bardzo ciekawy pomysł na promocję. Wspieramy autora projektu dystrybucję, bo wzięliśmy do sprzedaży pewną część, za którą zapłaciliśmy. Każda forma, która wykracza poza mury muzeum, która nie jest tylko wystawą, konferencją czyli czymś, co my się zajmujemy i robimy to bardzo dobrze, z czego jesteśmy znani jest pożądana. Cieszymy się ,że na kanwie kolekcji, której 50 lecie w tym roku obchodzimy dzieją się wspaniałe rzeczy. Możemy powiedzieć,że Witkacy jest taka ikoną nieodmiennie kojarzona ze Słupskiem i jest to doskonała promocja miasta i kolekcji.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gra dostępna do kupienia jest w Centrum Informacji Turystycznej i w Zamku Książąt Pomorskich w cenie 30 złotych. Jest to ciekawa pamiątka doskonała promocja miasta i jego dóbr kultury, bo właśnie w Słupsku znajduje się największa na świecie kolekcja dzieł Stanisława Ignacego Witkiewicza. Jak powiedziała dyrektor Marzanna Mazur.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fot. Bartosz Arszyński

Wydawca Przemysław Fornal z Bytowa mówił o technicznej stronie produkcji.

chodziło nam o stworzenie gry, która będzie naprawdę dobra. Zależało nam by ta gra była atrakcyjna dla przeciętnego, ale też wytrawnego gracza. Zwróciliśmy się do 2 grup projektantów i oni przedstawili nam propozycje. Pierwsza z nich to była gra licytacyjna, ale uznaliśmy, że za trudna. Druga to właśnie ta , którą prezentujemy. Nad projektem pracowali znani w branży gier Maciej Poleszak i Michał Szewczyk, oni stworzyli tzw mechanikę gry. To nie jest tak,że my wcielając się w kolekcjonerów dzieł sztuki układamy tylko swoją kolekcję, ale musimy patrzeć też co układają inni. Obrazy są różnie punktowane i mamy do tego jeszcze akcje wyrażane za pomocą żetonów.
Myślę,że produkt mam się udał – powiedział Przemysław Fornal właściciel firmy To Design.

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wykorzystujemy cookies (ciasteczka) do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Cookies settings
Akceptuj
Odrzuć
Polityka prywatności i pliki cookies
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive
Polityka cookies
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu Zbliżenia z siedzibą pod adresem 76-200 Słupsk al. Sienkiewicza 1/3.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. a)      dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. b)      tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. c)       utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  1. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne”  (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  2. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  1. a)      „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  2. b)      pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  3. c)       „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  4. d)      „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  5. e)      „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  1.  Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies.
  2. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  3. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
Save settings
Cookies settings