Sprawdź, czy nie masz HCV! Bezpłatne badania dla mieszkańców Słupska W ramach inauguracji kampanii „Nie daj się zaskoczyć” oraz przypadającego 28 lipca Światowego Dnia WZW, Fundacja „Gwiazda Nadziei” organizuje bezpłatne badania anty-HCV dla mieszkańców Słupska. Tego dnia z badań będzie mogło skorzystać 250 osób.
– Akcję bezpłatnych badań anty-HCV, z których w tym roku będzie mogło skorzystać łącznie 4500 osób z 16 polskich miast, organizujemy nie tylko dlatego, by zrobić coś dobrego dla zdrowia społeczeństwa, ale również po to, by edukować ludzi na temat wirusowego zapalenia wątroby typu B i C oraz zwrócić uwagę na konieczność robienia badań profilaktycznych– mówi Barbara Pepke, Prezes Fundacji „Gwiazda Nadziei”.
Światowy Dzień WZW to doskonała okazja, by pomyśleć o swoim zdrowiu i skorzystać z możliwości wykonania bezpłatnego badania anty-HCV. Zwłaszcza, że od zeszłego roku dostępne są dla polskich pacjentów terapie o wysokiej skuteczności. Ich odkrycie było przełomem w medycynie. WZW C przestało być chorobą nieuleczalną. Jedyne co pozostało nam do zrobienia to wykrycie wirusa. Zachęcam zatem – badajmy się! To naprawdę minimalny wysiłek, który może uratować nam życie – przekonuje Prezes Fundacji.
Szacuje się, że w Polsce ponad 230 000 osób1 jest zakażonych HCV, jednak niewiele z nich zostało zdiagnozowanych. Fundacja „Gwiazda Nadziei” już od kilku lat organizuje Światowy Dzień WZW w Polsce właśnie po to, aby podnosić świadomość społeczną w zakresie zakażeń a także zachęcać ludzi do diagnostyki. Z bezpłatnych testów można skorzystać w punkcie: Ul. Jana Pawła II 1A, w godz. 7:00-14:30 Dla osób z pozytywnym wynikiem udostępniona zostanie pogłębiona diagnostyka – badanie HCV RNA, które pozwala ocenić, czy wirus nadal jest w organizmie. Około 20% osób, które miało kontakt z wirusem, pokonuje zakażenie własnymi siłami.
W tym roku, w dniu Światowego Dnia WZW, Fundacja „Gwiazda Nadziei” postanowiła zainaugurować kampanię społeczną „Nie daj się zaskoczyć”. Jej celem jest podniesienie wiedzy Polaków na temat WZW B i C. W ramach kampanii powstaną spoty edukacyjne z udziałem polskich aktorów: Artura Barcisia, Piotra Fronczewskiego, Gabrieli Muskały, Joanny Osydy i Krzysztofa Tyńca oraz ulotki i plakaty edukacyjne. Najważniejszym przekazem kampanii jest zwrócenie uwagi Polaków na drogi zakażenia WZW. Pokazanie, jak codzienne sytuacje, np. wizyta u kosmetyczni czy manicurzystki, mogą nieść za sobą ryzyko przeniesienia wirusa.
Do zakażenia wystarczy kropla krwi. Każda sytuacja, w której może dojść do skaleczenia, kontaktu naszej krwi z np. źle wysterylizowanymi narzędziami, stanowi zagrożenie – tłumaczy Barbara Pepke. Odbiorcy kampanii poznają drogi zakażenia HCV oraz dowiedzą się, jakie mogą być objawy i konsekwencje nieleczenia rozwijającej się choroby. Należy przy tym przypomnieć, że WZW C pierwsze objawy może dać nawet po 20-30 latach od zakażenia, kiedy zdążyło już mocno uszkodzić wątrobę. Stąd profilaktyka oraz diagnostyka są tak ważne.
Problem ten dostrzega również Światowa Organizacja Zdrowia, która uznając wirusowe zapalenie wątroby typu B i C za jedno z największych zagrożeń epidemiologicznych XXI w. podjęła pracę nad Strategią Wirusowego Zapalenia Wątroby. W czerwcu tego roku Polska wraz ze 192 państwami poparła dokument, którego głównym założeniem jest eliminacja wirusów HBV i HCV do 2030 roku
Wykorzystujemy cookies (ciasteczka) do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Cookies settings
Akceptuj
Odrzuć
Polityka prywatności i pliki cookies
Privacy & Cookies policy
Cookies list
Cookie name
Active
Polityka cookies
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu Zbliżenia z siedzibą pod adresem 76-200 Słupsk al. Sienkiewicza 1/3.
Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
a) dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
c) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
e) „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies.
Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.