Gra terenowa „Śladami lokalnego patriotyzmu” w Słupskim Ekonomiku

Gra terenowa „Śladami lokalnego patriotyzmu” jest jednym z elementów projektu „Ekonomik dla Niepodległej” realizowanego z okazji jubileuszu 100-Lecia Odzyskania Niepodległości przez Polskę. Została przygotowana przez uczniów klas II i III w ZSEiT, a przeznaczona jest dla klas pierwszych. Celem gry jest zapoznanie uczniów z lokalnymi miejscami pamięci oraz wzmocnienie poczucia przynależności i tożsamości narodowej, jak również kultywowanie pamięci o wydarzeniach istotnych dla historii Polski. Dzięki grze młodzież ma okazję pracować w grupie i uczyć się odpowiedzialności za powierzone jej zadania. Gra terenowa jest również metodą na alternatywną lekcję historii przeprowadzoną poza szkołą.

 

2. Przebieg gry:
Gra odbędzie się 14 i 15 listopada na terenie miasta Słupska (centrum) w godzinach przedpołudniowych. Wyznaczono miejsca/stanowiska, przy których czekać będą uczniowie z klas starszych. Każdy z pytających posiadać będzie odpowiedni identyfikator. Zasady: Uczestnicy gry odpowiadają na pytania. Za zaliczone zadanie otrzymują stemple na karcie odpowiedzi. Wygrywa zespół, który otrzyma największą ilość punktów i ukończy grę w najkrótszym czasie.

3. Uczestnicy:
Każdego dnia w grze wezmą udział dwie klasy pierwsze podzielone na osiem grup. Każda grupa składać się będzie z równej liczby osób: ok. 4-7. Młodzież sama podzieli się na drużyny i wybierze nazwę swojego zespołu.

4. Czas trwania gry:
Pokonanie trasy gry wymaga ok. 2 godzin.

Fot. FB

5. Miejsce:
Gra została zaaranżowana w otwartej przestrzeni. Poszczególne stacje zostały od siebie oddalone, tak, aby drużyny nie przeszkadzały sobie. Uczestnicy gry wyruszają w odstępach 15-minutowych. Wcześniej otrzymują karty odpowiedzi i mapki z naniesionymi miejscami, do których powinni dotrzeć i gdzie powinni wykonać poszczególne zadania ( kolejność wskazana jest na mapce).

6. Obsługa gry:
Na każdym z punktów na uczestników gry czekają 4 osoby, które będą zadawać pytania. Obsługa każdego punktu posiada stemple i wyniki poszczególnych zespołów zapisuje na kartach odpowiedzi. Wygrywa drużyna, która odpowie na wszystkie pytania w najkrótszym czasie.

Info. Agata Marzec 

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *